Saturday, November 03, 2012

Lelaki dan perempuan sama sahaja

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia



tadi saya blogwalking , lepas tuh ternampak satu entri menarik. Saya mohon copy ye pemilik entri . Di akhir post saya , saya credit .

Perempuan : sila bersikap seperti wanita kerana kamu akan mejadi seorang Isteri dan Ibu

  1. Jaga pemakaian
  2. Jaga tingkahlaku
  3. Jaga pergaulan
  4. Jaga agama
  5. Jaga hati

Lelaki : sila bersikap seperti seorang pemimpin kerana kamu akan mejadi seorang Suami danBapa.

  1. Jaga pemakaian
  2. Jaga tingkahlaku
  3. Jaga pergaulan
  4. Jaga agama
  5. Jaga hati

 Di mana letaknya dirimu bila kamu dipandang sepi dipandang rendah oleh orang lain?
Jika kita pernah terleka terlanjur dan terlebih, selagi hayat masih dikandung badan masih belum terlambat untuk pulang semula mengutip segala yang pernah kita tinggalkan.

Saya sendiri pelik bila mana sejak akhir-akhir ni kerap juga terbaca sesuatu di antara lelaki dan perempuan yang sering menyalahkan dan menyesali dengan sikap kaum berlainan tapi dalam masa yang sama terlupa memikirkan diri sendiri yang entah kemana hala tujunya..

Tak salah menegur tapi salah bila kita mengeluh.. :)

Jangan pernah melupakan Allah walau sesaat :) Allah menyayangi hambaNya dengan pelbagai cara. Ingat itu sentiasa.. Allah sentiasa berada dengan kita . 

0 Pengomen Terhebat !!:

 

Copyright © 2012 Reserved to Fujiwara Asuka Design with love by Fatimah Azzarah