Sunday, October 14, 2012

Jangan tikam belakang kawan !

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia

Apa khabar semua ? Sihat ? Alhamdulilah ! semoga korang sihat sejahtera. Hihi. Tajuk saya hari ini ialah ' JANGAN TIKAM BELAKANG KAWAN ' kenapa saya buat tajuk macam tuh ? Nak tahu ? Jom baca kisah yang terkena pada saya .. 

Hari Khamis 11 / 10 / 2012 

Saya peksa tau ! Saya selesema pada masa tuh . Kan hidung berair kan ? Masa tuh juga ada peksa bahasa arab .. Susah yang teramat susah . Saya baca buku banyak kali pun tak dapat jawab . Pelajar negeri pun tak dapat jawab . Apa kes nie ?? Saya pergi tandas . Saya ada lagi beberapa soalan saya nak siap . Masa saya pergi tandas , saya tak tahu apa kisah . Ada budak bagitahu yang seorang budak tiru saya. Masa tuh ustazah tak ada dalam kelas . Dia sanggup pergi ke tempat saya nak lihat jawapan yang dia tak tahu . Saya marah bila saya dapat tahu. Tanyalah kalo tak tahu . Dia bersubahat dengan kawan baik saya pulak tuh . Semua kawan baik saya . 

Keesokan harinya ,

Fatimah :  Eh , kenapa kau tengok jawapan aku ?
Budak tuh : Aku terdesak !
Fatimah : Hah ! Sampai macam tuh sekali ?? Sanggup kau ..
* diam jer *
Fatimah : kenapa kau buat ?
Budak tuh : sebab aku tak tahu jawapan ..

Eh , saya tak tahu pun saya buat ok. Saya fikir .. Tak akan air dalam bahasa arab tak tahu .. Ada klu dalam petikan . Kata budak pandai .. Dapat 8A UPKK .. tak akan tak tahu . Jangan mengharap pada budak pandai. * Eh, perasan pulak saya ... 

Pengajaran 

1 .  Jangan mengharap pada orang lain
2 . Jangan ikutkan perasaan . Mak saya pun cakap begitu ..
3 . Hormati perasaan orang lain . Kesian dia , dah fikir orang lain pula yang dapat ..


4 Pengomen Terhebat !!:

Haziqah and atiQah said...

sabarlah ye, saya pun banyak kali kena tapi bila tegur dia, gaduh coz dia jenis cepat terasa.

Wanie Raina said...

ta penah lg kene mcm nie..
kalaw terkena pun tataw la..huhu
lain org lain ragam nye.. :D

Nurul Hayati said...

ish! siannya awak!.. tu laa kadang2 kita jadi macam tu jugak.. klau kita tegur nnti kata kita kedezzut laa mcm2 diorang bagi alasan.. pastu merajuk.. xnak kwn laa.. dan yg paling teruk sekali buat geng xnak kawan dgn kita..aiyoo pening sudahh

liazahirah said...

kali ptame ke dia bt mcm tu? tegur dia scra baik. xmo gaduh2. mne th bl kite tegur dia xbt dah utk kli keduanye hee~

 

Copyright © 2012 Reserved to Fujiwara Asuka Design with love by Fatimah Azzarah